Modernizácia DEPA
Modernizácia infraštruktúry verejnej dopravy je dnes jednou z kľúčových priorít mnohých miest.
Hodnota investície

1. fáza projektu: 3 092 557,27 € (Financované zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, spolufinancovanie 5 %)
2. fáza projektu: 29 566 037,68 € (Financované z Programu Slovensko, zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu, spolufinancovanie 5 %)
technologická časť stavby: 714 315,39 €
33 372 910,34 €
1. fáza projektu: 3 092 557,27 € (Financované zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, spolufinancovanie 5 %)
2. fáza projektu: 29 566 037,68 € (Financované z Programu Slovensko, zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu, spolufinancovanie 5 %)
technologická časť stavby: 714 315,39 €
Stav projektu
V realizácii
Kategória
Doprava
Mestská časť
Závodie
Ako napreduje modernizácia trolejbusového depa?
Modernizácia infraštruktúry verejnej dopravy je dnes jednou z kľúčových priorít mnohých miest. Jedným z najzásadnejších krokov k zlepšeniu kvality a efektivity mestskej hromadnej dopravy je modernizácia dopravného depa. Ide však o mimoriadne zložitý a náročný proces, ktorý si vyžaduje dôkladnú prípravu a veľké finančné investície.
Dve fázy modernizácie
Prvá fáza projektu, výstavba krytej odstavnej plochy pre trolejbusy, bola ukončená ešte v minulom roku. Celková hodnota prvej fázy projektu je viac ako 3 milióny eur. Financovanie bolo zabezpečené zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, pričom spolufinancovanie bolo 5 %.
Druhá fáza projektu by mala byť dokončená do konca roka 2025 a spočíva vo výstavbe novej haly trolejbusov, rekonštrukcie a modernizácie existujúcich objektov v areáli depa vrátane inžinierskych sietí. Realizáciou projektu tak vznikne moderné depo pre technickú a hygienickú údržbu kompletného vozového parku mestskej hromadnej dopravy v Žiline. Rozpočet druhej fázy projektu je necelých 31 miliónov eur, financovaných z Programu Slovensko, zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu, so spolufinancovaním 5 %.
Stavebné práce postupujú podľa časového harmonogramu
Časť objektov stavby je už v predčasnom užívaní. Pripravuje sa sťahovanie do novovybudovaného objektu – haly trolejbusov a modernizovaného objektu pomocných prevádzok. V prevádzke je už aj obchádzková trasa pre trolejbusy. Vo fáze dolaďovania detailov pred skúšobnou prevádzkou sú technológie na opravu a údržbu vozového parku v hale trolejbusov. Okrem toho sa začali búracie a demontážne práce na pôvodnej umyvárni. V skladoch a pomocných prevádzkach sa realizujú kompletizačné práce. Súčasťou sú aj betonážne práce v areáli depa, realizácia vnútroareálových rozvodov úžitkovej vody, požiarnej nádrže, osvetlenia areálu, trakčného vedenia v areáli depa, oplotenia či sadových úprav.
Ekologický aspekt projektu
V čase, keď sa mestá snažia byť udržateľnejšie a šetrnejšie k životnému prostrediu, modernizácia dopravného depa prestáva byť len technickou a logistickou výzvou. Veľmi dôležitý je práve ekologický aspekt, a preto všetky spevnené plochy budú vodozádržné, povrchová voda bude zachytávaná na umývanie vozidiel a pribudnú aj zelené strechy, dažďové záhrady a náhradná výsadba za vyrúbanú zeleň v podobe krovitých porastov, listnatých drevín, ihličnanov a iných drevín.
Časová os
12/2023 - 06/2024
výstavba krytej odstavnej plochy pre trolejbusy
12/2023 - 12/2025
výstavbe novej haly trolejbusov, rekonštrukcie a modernizácie existujúcich objektov v areáli depa vrátane inžinierskych sietí
12/2025
predpoklad dokončenia projektu
