icon

Modernizácia DEPA

Modernizácia infraštruktúry verejnej dopravy je dnes jednou z kľúčových priorít mnohých miest.

box-icon

Hodnota investície

info-icon

1. fáza projektu: 3 092 557,27 € (Financované zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, spolufinancovanie 5 %)

2. fáza projektu: 29 566 037,68 € (Financované z Programu Slovensko, zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu, spolufinancovanie 5 %)

technologická časť stavby: 714 315,39 €

33 372 910,34 €

box-icon

Stav projektu

V realizácii

icon

Kategória

Doprava

box-icon

Mestská časť

Závodie

box-icon

Hodnota investície

info-icon

1. fáza projektu: 3 092 557,27 € (Financované zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, spolufinancovanie 5 %)

2. fáza projektu: 29 566 037,68 € (Financované z Programu Slovensko, zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu, spolufinancovanie 5 %)

technologická časť stavby: 714 315,39 €

33 372 910,34 €

box-icon

Stav projektu

V realizácii

icon

Kategória

Doprava

box-icon

Mestská časť

Závodie

left-blob right-blob

Ako napreduje modernizácia trolejbusového depa?

Modernizácia infraštruktúry verejnej dopravy je dnes jednou z kľúčových priorít mnohých miest. Jedným z najzásadnejších krokov k zlepšeniu kvality a efektivity mestskej hromadnej dopravy je modernizácia dopravného depa. Ide však o mimoriadne zložitý a náročný proces, ktorý si vyžaduje dôkladnú prípravu a veľké finančné investície.

Dve fázy modernizácie

Prvá fáza projektu, výstavba krytej odstavnej plochy pre trolejbusy,  bola ukončená ešte v minulom roku. Celková hodnota prvej fázy projektu je viac ako 3 milióny eur. Financovanie bolo zabezpečené zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, pričom spolufinancovanie bolo 5 %.

Druhá fáza projektu by mala byť dokončená do konca roka 2025 a spočíva vo výstavbe novej haly trolejbusov, rekonštrukcie a modernizácie existujúcich objektov v areáli depa vrátane inžinierskych sietí. Realizáciou projektu tak vznikne moderné depo pre technickú a hygienickú údržbu kompletného vozového parku mestskej hromadnej dopravy v Žiline. Rozpočet druhej fázy projektu je necelých 31 miliónov eur, financovaných z Programu Slovensko, zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu, so spolufinancovaním 5 %.

 Stavebné práce postupujú podľa časového harmonogramu

Časť objektov stavby je už v predčasnom užívaní. Pripravuje sa sťahovanie  do novovybudovaného objektu – haly trolejbusov a modernizovaného objektu pomocných prevádzok. V prevádzke je už aj obchádzková trasa pre trolejbusy. Vo fáze dolaďovania detailov pred skúšobnou prevádzkou sú technológie na opravu a údržbu vozového parku v hale trolejbusov. Okrem toho sa začali búracie a demontážne práce na pôvodnej umyvárni. V skladoch a pomocných prevádzkach sa realizujú kompletizačné práce. Súčasťou sú aj betonážne práce v areáli depa, realizácia vnútroareálových rozvodov úžitkovej vody, požiarnej nádrže, osvetlenia areálu, trakčného vedenia v areáli depa, oplotenia či sadových úprav.

Ekologický aspekt projektu

V čase, keď sa mestá snažia byť udržateľnejšie a šetrnejšie k životnému prostrediu, modernizácia dopravného depa prestáva byť len technickou a logistickou výzvou. Veľmi dôležitý je práve ekologický aspekt, a preto všetky spevnené plochy budú vodozádržné, povrchová voda bude zachytávaná na umývanie vozidiel a pribudnú aj zelené strechy, dažďové záhrady a náhradná výsadba za vyrúbanú zeleň v podobe krovitých porastov, listnatých drevín, ihličnanov a iných drevín.

Časová os

12/2023 - 06/2024

výstavba krytej odstavnej plochy pre trolejbusy

12/2023 - 12/2025

výstavbe novej haly trolejbusov, rekonštrukcie a modernizácie existujúcich objektov v areáli depa vrátane inžinierskych sietí

12/2025

predpoklad dokončenia projektu

partner image